Apr 20, 2013

Tolong aku Plisss


aku boleh jadi gila wehhhhhhhhh......
aku malu la nak cari kerja. seumur hidup aku tak pernah bekerja. nak buat camana ek? adei, bila fikir sal koje  naik jem kepala otak ase. aku taknak keje. tapi aku kene keje jugak. aku kena ada pengalaman. karang susah aku nak berdikari pulak. 

ma aku dah membebel panjang tu. kata nak koje. habuk pun tak der. time aku bilang yang aku nak cuti dulu sebulan, bapak.... marah giler... huwaaa... aku nak keje apa nih? 

okey? keje petama aku, aku mintak jadi housekeeping kat hotel renaisance. wulaweh... ko nak tahu apa dia cakap. nak jadi penyambut tetamu kena hensem. tu syarat dia. cis, tak nak aku. baik aku jadi house keeping. boleh survey bilik orang. kot-kot jumpa barang berharga. itu matlamat aku. tidak perlu berdepan dengan manusia.

kerja kedua pilihan aku, di KFC The Mall. wooo... ramai orang! aku reject. aku tak boleh mengadap orang ramai. aku jadi tak tentu hala. pergi Mall pun kadang-kadang aku buat toya. orang pandang aku, aku pandang kedai-kedai. hahaha... aku tak boleh mengadap orang ramai. aku jadi gugup.

kerja ketiga sebagai pembantu di 7Eleven. ni banyak kelemahan ni.kawan-kawan aku selalu lepak kat 7E. kalo berigat mampos aku. aku tak nak. tapi ni jer pilihan terakhir aku.

tolong aku plisssss... I BEG U.

No comments:

Post a Comment

jika ada yang tidak berbuas hati, komen atau pandangan silakan tinggalkan jejak anda di sini

Hello 2023