Jun 1, 2013

Bermuda dan Al-Mahdi bab 3

sebelumnya:
Bab 1
Bab 2

Teori air putih

Dipercayai Christopher Columbus adalah orang pertama yang menyedari kewujudan misteri laut tersebut. Dari atas dek kapalnya Santa Maria dia melihat air dihujung selatan laut Sargasso berwarna putih dan bersilau walaupun selepas dua jam matahari terbenam.

Hari ini kuatnya silauan air putih itu, angkasawan Apollo 12 dapat melihatnya dari kapal angkasa sebelum tiba malam. Kilauan air putih ini juga sentaiasa dilaporkan oleh mereka yang melihat dari udara. Dalam rakaman terakhir yang diterima daripada juruterbang yang hilang, beliau menyebut, “air putih... kami telah sesat, kami memasuki air putih...,” setelah itu tidak ada kata-kata lain yang diterima. Punca kilauan masih tidak diketahui.

Edgar Keiss percaya bahawa air putih ini terjadi dari generator besar yang berupaya menyedut kapal terbang dan mampu mencipta gelombang televisyen atau radio dan berupaya mengambil gambar jarak jauh. Dia percaya ‘penduduk Segitiga Bermuda’ sejak dulu menggunakan kristal sebagai sumber tenaga.

Bagi kita semua adalah misteri. Tetapi tidak dapat melupakan kisah Syeikh Zain ad-Din dan ingatan nakhoda kapal tentang pulau hijau tersebut, “.... air putih yang mengelilingi Pulau Hijau itu seperti dinding. Kapal-kapal musuh tidak akan mampu melepasi air putih kerana keberadaan Imam a.s

Teori cahaya hijau

Di dalam laporan-lapotan Segitiga Bermuda ada disebut tentang ‘cahaya hijau’. Seperti air putih, cahaya ini mengingatkan kita kepada cerita ‘Pulau Hijau’.

Chuck Weekly, pengajar penerbangan Amerika adalah salah seorang yang mengalami cahaya hijau ini. Dia menceritakan: “aku berlepas dari lapangan terbang Nassau selepas matahari terbenam. Udar cantik dan terang, bintang berkelipan. Lebih kurang jam 9.30 malam, saya melalui kawasan paling utara di Andrews. Saya berada lebih kurang 30 batu ke 50 batu dari Andrews ke arah Bikini. Pada ketinggian 8000 kaki saya perasan batu benda pelik. Sayap pesawat berkilau. mulanya saya sangka pantulan cahaya ke atas plastik berwarna di dalam kabin. Atau mungkin penglihatan saya silap kerana sayap pesawat nampak hijau kebiruan padahal warna sebenarnya adalah putih.”

“Selepas lima minit silaunya lebih terang sehingga saya tidak dapat melihatnya. Sistem elektronik dalam pesawat hilang kawalan. Setelah itu seluruh pesawat bercahaya tetapi tidak terpancar. Cahaya seperti berada dalam pesawat itu sendiri. Saya sempat melihat sayap pesawat dan kelihatan cahaya aneh, cahaya yang terlalu terangterus bersinar. lima minit kemudian ia mula berkurang dan peralatan kembali normal.”

“setelah mendarat saya menceritakan segalanya kepada juruterbang lain. Rupanya mereka juga menimpa nasib yang sama seperti saya dan mereka tidak mahu bercakap mengenainya.”

Diceritakan sekumpulan kapal terbang penyelamat yang sedang terbang di atas Lautan Atlantik juga menerima nasib yang sama apabila mereka melintasi Segitiga Bermuda. Dalam mesej terakhirnya, mereka juga menyebut: “....Kapal terbang berada di luar kawalan kami. Semua peralatan tidak berfungsi, kami di atas air putih...Kami nampak pulau ditengah air putih, tetapi cahaya hijau telah menyelubunginya. Kami tidak dapat mengambil gambar...,” selepas itu hubungan terputus dan tidak ada khabar lagi dari mereka.


Mesej yang sama pernah diterima oleh beberapa pesawat lain. Keseluruhannya menceritakan tentang cahaya hijau dan kami melihat ia mempunyai kaitan dengan cerita-cerita lama tengang ‘Pulau Hijau’. Mungkinkah cahaya hijaunya itu melindungi pulau yang menjadi tempat perlindungan Imam Mahdi a.s? apakah Imam Mahdi a.s berada di Lautan Atlantik dan sekitar Segitiga Bermuda? Jika benar tentu kejadian-kejadian aneh ini berkaitan dengan kuasa ghaib Ilahiyyah. Jika begitu para pengkaji tidak akan menemui puncanya secara saintifik kecuali dengan izin Allah SWT.

Labels

Get widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...