Sep 1, 2014

raya 2014



sengih tanpa paksa melebar sikit demi sikit. "woi nak g mane ni?" waktu ini baru bangun kut, nampak sangat tak pergi solat raya. terbabas. heheheh...
"pergi umah iwan." dia dengan selamba badak sahaja. "kau lambat aku sepak," sebiji tumbukan yang agak kuat terkana kepala.
"okey jap. nak pakai baju." terus berlari masuk kedalam bilik. amik seluar treck, T-Shirts dan kopiah. "okey dah siap," aku penuh rasa teruja.

rumah iwan-

bersalam-salaman. dalam segan kena bersalam jugak, nama pun beraya kan. terus duduk alah mau-malu kucing. parents dia panggil makan nasi dagang. 

siap.

so kemana lagi? pergi bachok pulak. kekeke...

"aku raya just pakai seluar trek dengan t shirt aje."

berangin sorang-sorang muka dorang. wakakka....

"jangan buat malu geng kita, semua pakat baju melayu, ko jangan nak ngada. aku lempang karang,"

kekek
kerana terpaksa aku relakan. mana tau Dato' buat rumah terbuka.

buat penat pakai baju melayu, Dato' awang adek tak buat umah terbuka la... last2 kat pantai gak..







1 comment:

  1. Kate takde kawan kat entry lain..
    kat entry sini ramai je..

    ReplyDelete

jika ada yang tidak berbuas hati, komen atau pandangan silakan tinggalkan jejak anda di sini

Labels

Get widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...