Jun 19, 2015

dear diari

#merepek meraban

hati ni... jangan duk bagi mudah sangat kat orang. bila orang campak balik hati kita macam sampah kan terasa senok!

orang buat kita macam hell takkan kita nak buat heaven pulakkan? betul... dalam agama buat jahat dibalas baik. tapi... untuk menyedarkan 'dia' yang ego nak mampus tu kenalah ajar dengan cara kasar juga. memang... air boleh menghakis batu. tapi lama ambik masa bukan. baik guna tukul, sedas kt batang hidung dah cukup.

orang akan mempermainkan dan memperkotakkatikkan  kita. yup.... mereka buat kita seolah patung hidup/boneka. bila nak dibelainya bagai nak rak. tapi... bila tak nak.... dibuat kita seolah barang dagangan!

orang yang rapat dengan kita apabila mula-mula memang rapat... mendengar cerita dengan khusyuk. tapi... bila 'dia' terasa bosan, dia akan pandang sinis/mengejek kita melalui riak wajah. (ko tak payah la nak selindung. tengok muka kau pun dah tahu. ni budak art la siak. nak jugak bagi sedas dua pelempang. ingat aku ni patung ke?)

bila dia nak.... ayat macam madu. mahu sakit gigi hari-hari.... tapi bila taknak... macam kunyah jantung pisang. pahit! dalam kata-kata tak pernah ikhlas.

akhir kata.... kalau bercinta niat nak menyakiti baik jadi skandal aje. ko tak sakit aku pun tak sakit. ko bebas, aku pun bebas...

by:dinidani

No comments:

Post a Comment

jika ada yang tidak berbuas hati, komen atau pandangan silakan tinggalkan jejak anda di sini

Labels

Get widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...