Jul 26, 2013

Jangan Mudah JATUH CINTA

"C.I.N.T.A tu ape ek,"

bibirku hanya mampu menggariskan senyuman tipis. wajah mereka aku pandang seorang demi seorang. bahuku terangkat. 

"aku tidak tahu." tiga patah jawapan yang kurasa cukup bernas. muahahahaha... bernas ke? i dont think so. sangkal kepala hotakku. diamlah! marah pula jiwaku. haloh...haloh... aku terajang karang. marah batinku pula. 

"kau pernah bercinta ke dini?" tanya sahabatku. 

bahuku terangkat lagi. pukkk...! terpesong rasanya. sakit. malaun mana yang suka menepuk bahuku. mencerlung mataku. muehehehe... mataku yang membulat tadi kendur sendiri. siot aje malaun ni tepuk aku. kalau orang lain dah lama aku balas balik.

"siapalah nakkan aku ni.orang tak hensem, makhluk biase aje. tak ada harta." 

"ngek aje. tu si tipah asyik duk kejar aje kau, kau buat bodoh... pehal! dah, jangan nak buat  drama pulak kat sini. lugar aku. puih...!" marah si Farah. 

muahahahahahaha bila si tomboy marah lucu aje aku tengok. comel! dengan rambut style budak darjah satu. muka pun boleh tahan lawa dengan muka yang agak bulat sedikit.

"aku tak suka bercinta, sebab bila bercinta. yang makan hati berulam jantung aku. tak naklah kapel-kapel ni. buat lemah jantung aje. kan tak pasal aku jadik tua." balasku senada.

farah mencebik. lagi aku gelak.... 

Labels

Get widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...