Oct 12, 2013

Takdir atau kebetulan?


Ingat lagi World Trade Centre 

Keruntuhan bangunan WTC pada 11 September 2001 ternyata sudah ada tertulis di Al Qur'an sejak 1500 tahun yg laluPasti sobat semua sudah tahu tentang runtuhnya WTC tapi disini penulis ingin memberikan fakta baru tentang kemukjizatan Al Qur'an.Hal itu disinggung Al Qur'an tepatnya di surat: At Taubah ayat 109:"Maka apakah orang-orang yang mendirikan bangunannya di atas dasar taqwa kepada Allah dan keridhaan-(Nya) itu yang baik, ataukah orang-orang yang mendirikan bangunannya di tepi jurang yang runtuh lalu bangunannya itu jatuh bersama-sama dengan dia ke dalam neraka Jahannam . Dan Allah tidak memberikan petunjuk kepada orang-orang yang zalim "

Disitu disebutkan keruntuhan sebuah bangunan kerana yang mendirikannya adalah orang-orang yang zalimPada surat At Taubah diatas telah disebutkan kata "JURUFIN HAR" yang oleh ulama tafsir dulu diterjemahkan sebagai "heheitepi jurang yang runtuh"
​​ternyata 14 abad kemudian kata tersebut menjadi nama sebuah jalan dikota New York tempat berdirinya WTC, yaitu: 

Jalan JERF HAR.Bangunan WTC runtuh pada tarikh 11-9-2001
Mari kita lihat beberapa kesamaan (yang mestinya bukan hanya kebetulan semata):Tarikh 11 adalah tarikh terjadinya tragedi WTC, apakah suatu kebetulan bila surat At Taubah terletak pada juz ke 11.

Bulan terjadinya tragedi itu adalah bulan September (bulan ke 9), apakah secara kebetulan jika surat At Taubah berada pada urutan ke 9 dari Al-Quran,
Tahun terjadinya tragedi itu adalah tahun 2001, apakah secara kebetulan pula bila jumlah huruf dalam surat At Taubah terdiri dari 2001 huruf.

Jumlah tingkat di gedung WTC ada 109 tingkat, sekali lagi apakah mungkin kebetulan bila hal tersebut sudah tertuang dalam QS At Taubah di ayat ke 109
Peristiwa runtuhan bangunan WTC beberapa tahun lalu bukanlah gambaran pertama al-Quran mengenai sesuatu peristiwa yang bakal terjadi pada masa akan datang. 
Sebaliknya, kitab suci itu dikatakan sudah menggambarkan mengenai kebangkitan kembali bangsa Rumawi selepas dikalahkan bangsa Persia dalam peperangan pada tahun 614. 

Setelah berakhirnya perang tersebut, turunlah ayat pertama hingga keempat dari surah ar-Rum yang menyatakan bangsa Rumawi akan kembali menang dalam jangka masa beberapa tahun. Kemenangan bangsa Rumawi terhadap bangsa Persia itu kemudiannya benar-benar terjadi kira-kira lapan tahun kemudian seperti yang diramalkan dalam al-Quran.

ps:// rahsia TUHAN meliputi segalanya. Al-Quran pelengkap segala persoalan, tidak hanya pada ayatnya sahaja, angka atau nombor juga dalam Al-Quran punya kisah tersendiri. Maha Suci Allah Tuhan sekalian alam. 

Labels

Get widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...