Oct 3, 2013

Kisah benar: Rahsia disebalik Patung Anabelle



Annabelle adalah hadiah yang diberikan kepada seorang jururawat muda bernama Donna oleh ibunya. Tidak lama selepas Annabelle diberikan kepada Donna, Donna mula perasan yang Annabelle berpindah dan bergerak ke apartmen ini dengan sendiri. Donna dan rakan sebiliknya, Angie sering mengalami kejadian yang aneh setiap kali mereka pulang ke rumah, mereka sering terlihar anak patung itu akan terbaring di atas katil dalam kedudukan yang berbeza. Gadis-gadis itu mula mengatur anak patung itu dengan sengaja dalam satu kedudukan dan mereka akan menjumpainya dengan tangan yang bersilah atau kaki yang bergerak. Ini berterusan untuk beberapa lama dan selepas itu anak patung itu menjadi lebih aktif. Ia akan mengubah bilik. Pernah sekali, mereka mendapati anak patung itu melutut. Ini adalah kedudukan yang mustahil untuk sebuah anak patung Raggedy Ann seperti Annabelle lakukan.

Lama kelamaan anak patung itu mula meninggalkan mesej. Mesej yang ditinggalkan ditulis dengan pensil pada kertas minyak. Mereka sedar yang mereka tidak pernah memiliki sehelai kertas minyak, jadi asal-usulnya adalah seperti misteri sebagai mesej sendiri. Nota-nota yang biasanya ditinggalkan berkata "membantu kami" atau "membantu lou". Gadis-gadis itu mula merasa bahawa ada orang cuba membuat gurauan atau penipuan. Mereka berpendapat bahawa mungkin seseorang cuba menipu dan menceroboh kediaman mereka, namun mereka tidak ada bukti pecah masuk. 


Akhirnya, gadis-gadis itu menghubungi medium untuk bercakap dengan anak patung itu. Anak patung itu berkata bahawa dia adalah seorang gadis kecil yang telah meninggal dunia di atas harta yang sunyi. Selepas mendengar kisah ini, gadis-gadis itu menghubungi paranormal pakar, Ed dan Lorraine Warren. The Warrens percaya cerita tentang seorang anak gadis yang meninggal itu adalah tipu muslihat untuk mendapatkan simpati daripada kedua orang gadis itu, Annabelle sebenarnya dimiliki oleh iblis. Kepercayaan Warrens ini telah disahkan apabila teman Angie telah diserang secara fizikal oleh beberapa semangat ghaib dalam apartmen itu dan serangan itu meninggalkan beberapa tanda-tanda yang mendalam di dada Lou.

Setelah itu, seorang imam telah dipanggil untuk melakukan penghikmatan . Penghikmatan ini telah berjaya dan Warren telah menawarkan untuk membawa pulang Annabelle dengan mereka. Dalam perjalanan pulang, Annabelle telah menyebabkan kereta yang dipandu oleh Ed membelok dari jalan raya sehingga menyebabkan The Warrens hampir terbunuh. The Warrens dosed patung itu ke dalam Air Suci. Tidak lama selepas itu, Annabelle mula menjadi aktif di rumah Warrens dan mereka terpaksa menpindahkan patung itu ke Muzium Occult mereka di 

Labels

Get widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...